boktokspladder

torsdag, maj 19, 2005

Hjäääälp!

Jag har alltid en redig bokhög på lut hemmavid. Jag tycker om att se på den (men jag klappar den inte ;)) och att veta att där ligger en massa härliga (förhoppningsvis!) böcker och väntar på mig.

Men då och då inträffar det som bara inte får ske - den tar slut!!! Och där är jag nästan nu. Fatta, det är ett öde värre än döden för ett boktok!

Nu tänker flera av er att det är ju bara att gå och låna/köpa/båda delarna fler böcker. Men den här gången har bokhögsstoppet kombinerats med någon slags böckernas variant på afasi...

Jag har helt enkelt inte en aning om vad jag vill läsa!

Inte en endaste titel, inte en endaste idé står att finna i mitt huvud, och biblioteket & bokhandlarna tycks bara bestå av böcker, if you know what I mean - inte en enda bok som skriker på uppmärksamhet eller kastar sig ned i mina händer eller klöser sig fast på ryggen så att de säkert får följa med hem!

Så boktoket i mig slokar just nu som vissnad sallad; boktoket avskyr de här stunderna av total tomhet (de inträffar inte så ofta, tack och lov). Och boktoket sätter allt sitt hopp till att eventuella läsare kan ge mig tips! Alla förslag mottages med boktoksstörsta tacksamhet!

4 Comments:

  • Vilken fasa!!! *ryser ända in i märgen*

    Jag kommer bara på att - än en gång - be dig kolla vad förlaget Minotaur har. Så här precis innan morgonfikat står min hjärna stilla, så jag kommer inte på någon speciell bok eller författare.

    By Anonymous Anonym, at 20 maj, 2005  

  • Åh, att få dela ut boktips är något av det bästa jag vet! Nu har jag ju inte så bra koll på din boksmak och vad du har läst redan så det får bli lite blandad kompott:

    Barbara Kingsolver - Giftträdets bibel
    Helen Dewitt - Den siste samurajen
    Jon Ewo - Solen är en fet gud
    William Sutcliffe - En tripp till Indien
    Michael Hoeye - En mus för alla tider
    Katarina Kieri - Ingen grekisk gud, precis
    Inger Edelfeldt - Skuggorna i spegeln
    Unni Drougge - Slyngstad events

    By Blogger Jenny, at 20 maj, 2005  

  • Måste ju oxå få tipsa! Jag snubblade över Sorgfågel, boken om Annika Östberg, ni vet, svenskan som sitter på livstid i USA för att ha hjälpt sin pojkvän begå två mord. Har inte kommit halvvägs än men den är fascinerande! Medförfattaren heter Lena Katarina Swanberg

    Kikar säkert in igen/M

    By Blogger Maria, at 22 maj, 2005  

  • Vindens skugga var jättebra!

    Läser för tillfället Backpacker av Emily Barr. Helt ok!

    Eller varför inte kortvingar av Anja Snellman. En tunn bok men med gripande innehåll

    By Anonymous Anonym, at 25 maj, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home