boktokspladder

torsdag, maj 26, 2005

Bokhögen är räddad!

Tack till alla tips som jag har fått IRL och URL - nu har jag en försvarlig lista på böcker att lägga till alla mina andra listor, lösa lappar och noteringar med litteraturtips :) Istället för att äta lunch idag har jag botaniserat på biblioteket utifrån era tips, bl.a., och har nu återvänt med en försvarlig hög på sex böcker! (Alltså, inte sexböcker, det gäller att veta när man ska använda särskrivning ;)) Några är tips som jag fått av er, andra sådant jag själv hade kommit på, och ett par är av den typen som man snavar över när man vandrar bland hyllorna... sådana blandningar gillar jag!

Så vad sägs om detta:

Den stängda boken av Jette A Kaarsboel
Varken hora eller kuvad av Fadela Amara
En tripp till Indien av William Sutcliffe
The Book Nobody Read: chasing the revolutions of Nicolaus Copernicus av Owen Gingerich (tips från bibliotekarien, H, som jag känner litegrann)
Halvbrodern av Lars Saabye
Skriva kåserier av Ingemar Unge

Den stora frågan nu vilken/vilka jag ska börja med. Men det får anstå till ikväll. För nu är visst lunchen slut. ;)