boktokspladder

fredag, juli 01, 2005

Lägesrapport

Boktokspladdraren ser över sina bokhögar och suckar belåtet. För att inte säga lyckligt.

Som vanligt läser hon flera böcker samtidigt. (Enligt devisen: "Så många böcker, så lite tid!") Just nu är hon involverad i dessa böcker:

Den stängda boken av Jette A Kaarsböl (ska vara danskt ö)
En ring av järn av Susan Cooper
My Lover's Lover av Maggie O'Farrell
Konsten att berätta en historia av Anders Sundelin

Nyfiken som boktokspladdraren är av födsel och ohejdad vana undrar hon nu vad boktoksläsarna (hon förutsätter att det finns några sådana ;)) läser för tillfället?

7 Comments:

  • Jag läser för närvarande:
    Sjung som en fågel av Thomas Kanger, Blommorna är jordens ögon av Stefan Casta och Girls' Night Out/Boys' Night In (novellsamling av blandade författare).

    By Blogger Jenny, at 01 juli, 2005  

  • Jag laser:
    The Master av Colm Toibin, The Language of the Genes av Steve Jones, Saturday av Ian McEwan och The Lonely Planet Guide to Texas (den sista for att hitta en fin strand att ligga och lasa bockerna pa!).

    By Blogger Cecilia, at 01 juli, 2005  

  • Jag är för tillfället "mellan två böcker" (för att modifiera uttrycket "mellan två jobb" när man är arbetslös) och läser faktiskt ingenting alls! Vet inte när detta hänt senast...

    På tisdag, innan jag hoppar på tåget, ska jag bunkra upp med pocketar (köp 4 för 3), så vi får se vad som faller mig i smaken den här gången.

    By Anonymous Anonym, at 01 juli, 2005  

  • Brukar inte hålla på med flera samtidigt, men just nu är det faktiskt fyra. Nämligen:

    Ulla Isaksson - Paradistorg
    Deborah Cadbury - Dinosauriejägarna
    Torgny Lindgren - Hummelhonung (som kassettbok)
    Icke brännbara sopor (noveller av olika japanska författare)

    By Anonymous Anonym, at 02 juli, 2005  

  • Nicci French: Secret Smile
    Philip Pullman: Den skarpa eggen
    Jonas Gardell: Vill gå hem
    För en gångs skull ganska många böcker på gång, det brukar nog vara max två. Jag har nämligen ännu några i bokhyllan som jag har läst typ halva men nu "väntar". Detta är dock också ganska ovanligt, jag brukar nog försöka kämpa ända till slutet =)

    By Blogger Bokbabbel, at 05 juli, 2005  

  • Jag har precis tragglat mig genom världens mest onödiga bok. "Skilda verkligheter" av Marianne Fredriksson. Det var länge sen jag blev så besviken på en författare.

    By Blogger Vi på Kantarellen, at 06 juli, 2005  

  • Just nu läser jag Katerina Janouchs Anhörig. Jag är besviken på den, har hört att den ska va så otroligt bra.

    By Anonymous Anonym, at 27 juli, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home