boktokspladder

tisdag, augusti 09, 2005

Biblioteket kallar...

... och då lyder jag! Kastade mig omgående på cykeln och iväg som den cykelfartdåre jag är. Och jag säger bara: Hu så kvavt och motvindigt!! Men det var det värt. Nu har jag tre sprillans olästa böcker här bredvid mig:

Kärleken till Sofia Karlsson av Anders Paulrud. Det var visst ett himla spektakel kring den, om jag minns rätt; "alla" älskade den. Bara det en anledning till misstänksamhet! Men jag tänker ge den en chans i alla fall.

Hinsehäxan av Lillemor Östlin. Något så ovanligt som en kvinnlig kåkfarare och missbrukare, som berättar om sitt eget liv! Den här har jag väntat länge på.

Predikanten av Camilla Läckberg. Andra boken i serien om författaren Erica Falck och polisen Patrik Hedström i Fjällbacka.

Nu är frågan bara vilken av dessa tre jag ska börja med!
Visserligen läser jag just nu Daydream Girl av Bella Pollen. But that never stopped me before! ;) Det finns alldeles för många böcker och för lite tid, för att bara läsa en bok i taget!
Tycker det här boktoket i alla fall.

Hmm. Hmm hmm hmm! Nu har jag bestämt mig: Det blir Läckberg. Har läst alldeles för lite deckare den här sommaren. ;)

Vad läser ni?

2 Comments:

  • Ju mer jag läser, desto mer kräsen blir jag. Ska mycket till för att jag ska fastna i en bok.
    På ett sätt var det roligare innan jag blev så kritisk.

    By Blogger Bloggblad, at 14 augusti, 2005  

  • Amamor av Anders Paulrud tyckte jag mycket om, måste kanske läsa den här också?

    By Blogger Klimakteriehäxan, at 28 augusti, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home