boktokspladder

måndag, augusti 15, 2005

Och vad ska jag läsa nu när vardagen är över mig igen?

Den trista arbetsdagen (trist för att den påminner mig om att semestern obönhörligen är slut nu, och att det är ett helt år till nästa gång...) förgylldes av ett mail från biblioteket. Jag har köat på Alexander McCall Smiths Giraffens tårar i en halv evighet, som det känns, men nu är det äntligen min tur!

Precis vad jag behöver nu. En lättsmält och mysig bok, som inte kräver så mycket av mig nu när jobbet kräver väldigt mycket av mig! Jag cyklar nog förbi biblioteket redan idag.

Fast.
Å andra sidan!
Så har jag ännu inte läst, eller ens köpt nya Harry Potter... gaaaah! Jag som alltid är så fort i allting, och speciellt då i mina nöjen, har lyckats hålla mig i en månad!

Fast.
Å tredje sidan!
Jag vågar verkligen inte börja läsa den ikväll. För då kommer jag antagligen att läsa halva natten. Och jag ska ju orka jobba imorgon.

Till helgen då, kanske...


Jag har ju sällskap av Mma Precious under tiden! :D

6 Comments:

  • Giraffens tårar.. Kul! Jag har precis läst ut Damernas detektivbyrå och tyckte att den var bra. Blev glad när jag upptäckte att det fanns en fortsättning. =)

    By Blogger Linnea/Bokblomma, at 15 augusti, 2005  

  • Hej Carra...Har du läst Damernas detektivbyrå...? Funderar på att köpa/låna den men den har fått sådan blandad kritik. Hypad av vissa och sågad av andra.

    By Blogger Peter Ljungkvist, at 19 augusti, 2005  

  • Skogsblomma: Det har kommit flera böcker, efter vad jag har förstått, men jag tror inte alla är översatta ännu. Jag gillade Damernas detektivbyrå, det var hög mysfaktor på den boken. Få se hur Giraffen blir.

    Belgarion: Ja jag har läst Damernas detektivbyrå, och njöt i fulla drag. Det är väl inget litterärt mästerverk, men den ger en skön, "glad" lässtund! Jag tycker absolut du ska prova på den.

    By Blogger carra, at 19 augusti, 2005  

  • Snabbt svarat...=)

    Jag litar på dig, det får nog bli Damernas detektivbyrå som nästa inköp...=)

    By Blogger Peter Ljungkvist, at 19 augusti, 2005  

  • Hej! Får man erbjuda lite boktips?
    Sommarböckerna
    http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2005/08/sommarbckerna.html

    Oss(bok)bloggare emellan
    http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2005/05/oss-bokbloggare-emellan.html

    finns att hitta på min blogg!
    Damernas Detektivbyrå i all ära - men efter tre på raken behövs en paus.

    By Blogger Klimakteriehäxan, at 28 augusti, 2005  

  • Hallå! Jag har också en uppmaning! Samma med följdfrågor :-) Läs mer här: http://enannansida.blogspot.com/2005/08/oss-bokbloggare-emellan.html

    By Blogger Petra, at 30 augusti, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home